Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(29)
Centrala Czytelnia
(20)
Autor
Kawula Stanisław (1939-)
(2)
Marszałek-Kawa Joanna
(2)
Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym
(1)
Bachura-Wojtasik Joanna
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży
(1)
Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową
(1)
Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami
(1)
Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju
(1)
Czapiga Alina (1954- )
(1)
Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Drabik-Podgórna Violetta (1970- )
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Fras Janina
(1)
Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim
(1)
Frąckowski Kazimierz (1915-1978)
(1)
Furmanek Marek. Edukacja medialna - edukacja dzieci i rodziców
(1)
Gizicka Dorota
(1)
Gizicki Wojciech (1976- )
(1)
Grabowski Tadeusz (1927-)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- ). O sposobach wspomagania dzieci w świadomym zapamiętywaniu informacji : niektóre hipotezy i wyniki badań
(1)
Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie
(1)
Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową
(1)
Górecka Dorota
(1)
Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju
(1)
Izdebska Jadwiga. Dzieciństwo "medialne" współczesnych dzieci - teoretyczne i metodologiczne przesłanki badań
(1)
Jabłoński Mateusz
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- ). Środowisko informacyjne współczesnego dziecka
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855)
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). Demis-Praediken
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). Dialektyczne stosunki
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). Hiob
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). Johannes Climacus albo De omnibus dubitandaum est
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). O różnicy między geniuszem i apostołem
(1)
Kierkegaard Søren (1813-1855). Uzbrojona neutralność
(1)
Kojs Wojciech (1940- ). Komunikacja i informacja w światach dziecka
(1)
Kowalczyk Krzysztof (1971- )
(1)
Kowalczyk Krzysztof (1971-)
(1)
Kołak Przemysław
(1)
Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?
(1)
Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(1)
Kędzior Jolanta
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona (1938- ). Dzieciństwo w świecie mediów - szanse i zagrożenia
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lutrzykowski Alfred
(1)
Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Miodek Elżbieta. Tworzenie nowych kodów językowych w komunikacji społecznej na przykładzie wypowiedzi internautów
(1)
Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Morańska Danuta. Technologia informacyjna a funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie
(1)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Narski Zygmunt (1920-2009)
(1)
Nieduziak Edyta M. Dziecko i jego świat w programach polskiej telewizji publicznej
(1)
Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?
(1)
Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Osmańska-Furmanek Wielisława (1956- ). Świat dziecka i język mediów
(1)
Osmólska Zuzanna
(1)
Papież Jan
(1)
Pawlik Aleksandra
(1)
Pierzchała Maria (politolog)
(1)
Pituła Beata. Pozaszkolne źródła wiedzy i ich rola dydaktyczno-wychowawcza w opinii nauczycieli klas zintegrowanych
(1)
Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta
(1)
Plichta Piotr (pedagog)
(1)
Podgórny Marek (1964- )
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Przygoda Anna
(1)
Pulak Irena. Dziecięcy świat w Internecie - potrzeby i niebezpieczeństwa
(1)
Pyrzyk Ireneusz (1960-)
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Płuksa Andrzej
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania
(1)
Sahaj Tomasz (1966-)
(1)
Sakson-Boulet Anna
(1)
Samborska Iwona. Edukacja medialna najmłodszych
(1)
Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- ). Technologia informacyjna zagrożeniem czy wsparciem dla dziecka? Kilka uwag krytycznych
(1)
Skoczylas-Krotla Edyta (1968- ). Leksyka współczesnych mass mediów dla dzieci (na przykładzie wybranych czasopism)
(1)
Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo
(1)
Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Toeplitz Karol (1936- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017). Teletubisie w oddziaływaniach na zachowania małego dziecka
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie
(1)
Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Dzieci
(4)
Agresywność
(3)
Kultura masowa
(3)
Opieka społeczna
(3)
Rodzina
(3)
Babicki, Józef Czesław (1880-1952)
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gospodarka
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przemoc
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Starość
(2)
Terroryzm
(2)
Wychowanie
(2)
Śmierć
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
11 września 2001 r., zamach terrorystyczny na Nowy Jork
(1)
Animacja społeczno-kulturalna
(1)
Atak terrorystyczny na Stany Zjedoczone 2001 r.
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bioterroryzm
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Broń biologiczna
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Cykl koniunkturalny
(1)
Dane osobowe
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Europa
(1)
Fala (wojsko)
(1)
Film edukacyjny
(1)
Filozofia
(1)
Finanse
(1)
Fundamentalizm
(1)
Gender
(1)
Genologia
(1)
Gerontologia
(1)
Głód
(1)
Inflacja
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jeżewski, Kazimierz (1877-1948)
(1)
Kamiński, Aleksander (1903-1978)
(1)
Kicz
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikologia
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalski, Stanisław (1904-1990)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Kultura popularna
(1)
Lisiecki, Kazimierz (1902-1976)
(1)
Ludobójstwo
(1)
Makarenko Anton
(1)
Makroekonomia
(1)
Media
(1)
Migracje zarobkowe
(1)
Mikroekonomia
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mysłakowski, Zygmunt (1890-1971)
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież szkolna a środowisko życia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele
(1)
New Age (ruch kulturowy)
(1)
Niedożywienie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obóz hitlerowski Sachsenhausen-Oranienburg
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odpoczynek
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Azja
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Czapiga Alina (1954- ). Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju. Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?. Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania. Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju. Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?. Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju. Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego. Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia. Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej. Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie. Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie. Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży. Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową. Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową. Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka. Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych.
Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju / Maria Straś-Romanowska ; Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży / Dorota Chmielewska-Łuczak ; Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? / Joanna Kruk-Lasocka ; Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / Alina Czapiga ; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania / Ludwika Sadowska ; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo / Joanna Stec ; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju / Beata Cytowska ; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska, Małgorzata Modelska ; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym / Maria Andrzejewska ; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami / Paweł Cybulko ; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku / Alina Żurek, Urszula Dębska, Faustyna Kubiś ; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego? / Ewa Okręglicka-Forysiak ; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju / Jolanta Horyń ; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim / Halina Frodyma ; Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego / Elżbieta Małkiewicz ; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia / Irena Sobiecka-Wójtowicz ; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej / Ewelina Winiecka ; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie / Beata Gusztyn ; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie / Agnieszka Widera-Wysoczańska ; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży / Alicja Senejko ; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową / Aleksandra Chybicka ; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową / Marzena Gwadera ; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka / Alicja Zatorowska ; Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych / Krystyna Węgłowska-Rzepa.
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję. W artykułach wprowadzających niniejszej książki w sposób interesujący zarysowano etiologię rozwoju indywidualnego człowieka, koncentrując się na warunkach tego rozwoju i możliwościach jego deformacji w różnych formach. W części pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepełnosprawnego umysłowo. Część druga przedstawia w sposób wielopłaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na wartość, jaką wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczególnie niepełnosprawnego, wszystkim gorąco polecam jego lekturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Nadpobudliwość psychoruchowa i agresywność dzieci w coraz młodszym wieku, staja się poważnym problemem społecznym i wyzwaniem nie tylko agresywność Polsce. Są to zjawiska skomplikowane ze względu na złożoną dynamikę i strukturę oraz różnorodne uwarunkowania. Nie mają jednorodnego charakteru, gdyż ostatecznie są sprowadzone do wzajemnie rozgrywających się w złożonych układach zjawisk natury społecznej i osobowościowej. […] Powyższe kwestie stanowią przedmiot dociekań teoretycznych i empirycznych autorek pracy. Korzystając z wielu inspirujących prac, autorki przedstawiają własne scenariusze i przebiegi zajęć socjoterapeutycznych, dokonują krytycznej oceny skuteczności działań i interpretacji zajęć realizowanych w grupie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Nauka o Komunikowaniu)
KOMUNIKOLOGIA (nauka o komunikacji) nie jest jeszcze w Polsce w pełni ukształtowaną i rozpoznawalną dziedziną badawczą. Tymczasem niewątpliwie istnieje związek pomiędzy rozwojem tej nauki a powszechnością w danym społeczeństwie myślenia w kategoriach racjonalnych, otwartych i pragmatycznych interakcji komunikacyjnych pomiędzy wiedzą o komunikacji a zrozumieniem szczególnej ważności informacji i perswazji - zwłaszcza w przestrzeni publicznej. Trudność wyłonienia spójnej tożsamości nauki o komunikacji wynika między innymi z ogromnego zróżnicowania obiektu badań, czyli ludzkich działań komunikacyjnych, np. różnorodności kontaktów pomiędzy komunikującymi się (prywatnych i publicznych sporadycznych i periodycznych twarzą w twarz i zapośredniczonych przez media - w tym zwłaszcza media masowe) z różnorodności intencji inicjowania i udziału w komunikacji (np. w reklamie, propagandzie, marketingu, public relations): ze swoistości kodów i środków komunikacji (mediów) - werbalnych, niewerbalnych, ikonicznych, a zwłaszcza masowych, których aspekty technologiczne czy ekonomiczne ukonstytuowały w XX stuleciu samodzielne subdyscypliny (medioznawstwo, ekonomikę mediów). Nie bez znaczenia jest także znaczne zróżnicowanie tradycji badawczej w obrębie wielu wcześniej wyodrębnionych gałęzi wiedzy (np. historii czy prawa mediów masowych, socjologii czy psychologii komunikacji), a wreszcie - swoista obcość kulturowa niektórych nurtów badań (np. badań empirycznych, badań nad mediami masowymi, kulturą popularną czy komunikacją grup mniejszościowych). Inicjowana niniejszą zbiorową publikacją seria wydawnicza ma przede wszystkim upowszechniać wyniki najnowszych badań nad komunikacją w Polsce. Ma także przyczyniać się do integracji wysoce złożonej materii badawczej oraz szybko rosnącego, ale rozproszonego środowiska badaczy komunikologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 07 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Bramy cierpienia / Kazimierz Frąckowski. - Toruń : Adam Marszałek, 2006. - 321 s. : il. ; 24 cm.
Na okładce i s. tytuł. numer obozowy autora: P 35997
Wojna stała się dla wielu ludzi decydującym doświadczeniem. Odegrała w tym rolę stała bliskość śmierci i dramatyczna walka o życie. Najistotniejsze jest jednak to, że aby zrozumieć rzeczywistość obozów koncentracyjnych, której istnienia w takim wymiarze nikt nie podejrzewał i nikt nie był w stanie przewidzieć, trzeba było samemu ją przeżyć, by móc dać świadectwo prawdzie, że tak było. Książka ta jest requiem dla przeszło 100 000 więźniów, którzy zginęli w obozie koncentracyjnym Sachsenhausen-Oranienburg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(48).082.2/082.4 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Współczesne wyzwania regionalne i globalne w istotnym stopniu wpływają na życie człowieka i funkcjonowanie społeczeństwa. Problemów, które należy rozwiązywać każdego dnia wciąż przybywa. W miejsce tych, z którymi udało się uporać wchodzą inne, równie istotne i wymagające. Część współczesnych problemów i wyzwań zmienia swoją intensywność bądź zasięg. Mają one różną naturę i zakres. Wynikają z różnych uwarunkowań, zwłaszcza zaś o charakterze globalnym, regionalnym i instytucjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Na rynek wydawniczy trafia kolejna interesująca, a jednocześnie wyjątkowa książka dotycząca uwarunkowań rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Jej wyjątkowość wynika z kilku powodów. Po pierwsze, autorami prac zawartych w publikacji są pracownicy naukowi związani z najlepszymi polskimi uczelniami. Po drugie, książka ma charakter wielowątkowy, w znaczeniu iż dyskutowane są w niej różnorodne kwestie istotne dla rozwoju społeczno-gospodarczego, co należy do rzadkości w tego typu pracach, które mają najczęściej charakter monograficzny. Po trzecie wreszcie, co zasługuje na szczególne podkreślenie, większość prezentowanych opracowań (18 na 25) nawiązuje do oryginalnych, prowadzonych przez autorów badań empirycznych, są one zatem silnie powiązane z realiami polskiej gospodarki, podlegającej transformacji systemowej, tym samym gospodarki do pewnego stopnia specyficznej, a więc wymagającej ciągłych badań empirycznych. Dobór problemów dyskutowanych i analizowanych w prezentowanej książce w pełni odpowiada jej tytułowi. Znajdują się w niej opracowania dotyczące zmieniającego się ładu instytucjonalnego i prawnego oraz jego znaczenia dla rozwoju społeczno-gospodarczego kraju, roli bezpośrednich inwestycji zagranicznych, zakresu i znaczenia gospodarczego szarej strefy, rozwoju infrastruktury społeczno- gospodarczej, istoty rozwoju zrównoważonego, ale także dotyczące ewolucji systemu emerytalnego czy systemu ubezpieczeń. Uważna lektura prezentowanej publikacji będzie na pewno ciekawą przygodą intelektualną, skłaniającą do naukowej refleksji, a w przypadku niektórych omawianych problemów dostarczającą odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące specyfiki uwarunkowań rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. dr hab. Bohdan Godziszewski, prof. UMK
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338/339 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor w znakomity sposób oddaje ducha debat dokonujących sie publicznie nad edukacją. Nie tylko odnosi się do aktualnych zdarzeń i głosów w dyskusji, ale sytuuje je na szerszym tle refleksji filozoficznej i socjologicznej nad edukacją w wielu jej wymiarach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
Autor
Juszczyk Stanisław (1951- ). Polewczyk Irena Mirosława. Kojs Wojciech (1940- ). Komunikacja i informacja w światach dziecka Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- ). O sposobach wspomagania dzieci w świadomym zapamiętywaniu informacji : niektóre hipotezy i wyniki badań. Siemieniecki Bronisław (1950- ). Technologia informacyjna zagrożeniem czy wsparciem dla dziecka? Kilka uwag krytycznych. Lesiak-Laska Eugenia Iwona (1938- ). Dzieciństwo w świecie mediów - szanse i zagrożenia. Osmańska-Furmanek Wielisława (1956- ). Świat dziecka i język mediów Kapica Gabriela (1941- ). Środowisko informacyjne współczesnego dziecka. Izdebska Jadwiga. Dzieciństwo "medialne" współczesnych dzieci - teoretyczne i metodologiczne przesłanki badań. Wenta Kazimierz (1937-2017). Teletubisie w oddziaływaniach na zachowania małego dziecka. Zieliński Jerzy (1966- ). O wpływie telewizji na zachowanie dzieci. Samborska Iwona. Edukacja medialna najmłodszych Morańska Danuta. Technologia informacyjna a funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie. Nieduziak Edyta M. Dziecko i jego świat w programach polskiej telewizji publicznej. Pulak Irena. Dziecięcy świat w Internecie - potrzeby i niebezpieczeństwa. Miodek Elżbieta. Tworzenie nowych kodów językowych w komunikacji społecznej na przykładzie wypowiedzi internautów. Łobos Anna. O tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów Pituła Beata. Pozaszkolne źródła wiedzy i ich rola dydaktyczno-wychowawcza w opinii nauczycieli klas zintegrowanych. Skoczylas-Krotla Edyta (1968- ). Leksyka współczesnych mass mediów dla dzieci (na przykładzie wybranych czasopism). Furmanek Marek. Edukacja medialna - edukacja dzieci i rodziców. Żuchelkowska Krystyna (1946- ). Komputerowe wspomaganie edukacji przedszkolnej.
Komunikacja i informacja w światach dziecka / Wojciech Kojs ; O sposobach wspomagania dzieci w świadomym zapamiętywaniu informacji : niektóre hipotezy i wyniki badań / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska ; Technologia informacyjna zagrożeniem czy wsparciem dla dziecka? Kilka uwag krytycznych / Bronisław Siemieniecki ; Dzieciństwo w świecie mediów - szanse i zagrożenia / Eugenia Iwona Laska ; Świat dziecka i język mediów / Wielisława Osmańska-Furmanek ; Środowisko informacyjne współczesnego dziecka / Gabriela Kapica ; Dzieciństwo "medialne" współczesnych dzieci - teoretyczne i metodologiczne przesłanki badań / Jadwiga Izdebska ; Teletubisie w oddziaływaniach na zachowania małego dziecka / Kazimierz Wenta ; O wpływie telewizji na zachowanie dzieci / Jerzy Zieliński ; Edukacja medialna najmłodszych / Iwona Samborska ; Technologia informacyjna a funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie / Danuta Morańska ; Dziecko i jego świat w programach polskiej telewizji publicznej / Edyta Nieduziak ; Dziecięcy świat w Internecie - potrzeby i niebezpieczeństwa / Irena Pulak ; Tworzenie nowych kodów językowych w komunikacji społecznej na przykładzie wypowiedzi internautów / Elżbieta Miodek ; O tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów / Anna Łobos ; Pozaszkolne źródła wiedzy i ich rola dydaktyczno-wychowawcza w opinii nauczycieli klas zintegrowanych / Beata Pituła ; Leksyka współczesnych mass mediów dla dzieci (na przykładzie wybranych czasopism) / Edyta Skoczylas-Krotla ; Edukacja medialna - edukacja dzieci i rodziców / Marek Furmanek ; Komputerowe wspomaganie edukacji przedszkolnej / Krystyna Żuchelkowska.
Praca zbiorowa zawiera szereg interesujących pod względem poznawczym oraz praktycznym prac pedagogów z trzech krajów: Polski, Czech i Słowacji. Analizowana problematyka jest aktualna, a jej prezentacja jest konstruowana i zawiera szereg innowacyjnych wątków pozwalających na porównanie badanych zjawisk i procesów w społeczeństwach wymienionych trzech krajów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148395 [Magazyn Wypożyczalni], 37 (2 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną ; Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza ; Pedagogika rodziny i wychowanie rodzinne ; Więzi społeczne w rodzinie ; Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych ; Pedagogiczna typologizacja rodzin ; Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń ; Stosunki rodziny i szkoły : integracja i syntonia ; Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej ; Zagadnienie przemocy wobec dziecka w rodzinie ; Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana głównie do: studentów kierunków przygotowujących do pracy w administracji samorządowej i w instytucjach pomocy społecznej, do pracowników socjalnych, opiekunów i wychowawców, pedagogów społecznych. Publikacja zawiera 15 tekstów traktujących o różnych aspektach i kontekstach pracy socjalnej. Znalazły się tutaj teksty o charakterze teoretycznym, a także empirycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Søren Aabye Kierkegaard urodził się w 1813 roku w Kopenhadze i w stolicy Danii zmarł w 1855 roku. W ciągu 42 lat swojego życia spisał kilka tysięcy stron, w wyniku czego ostatnie pełne duńskie wydanie jego dzieł obejmuje 28 tomów tekstów samego pisarza, filozofa i teologa, a 27 to komentarze do jego dziel. Światowa literatura dotycząca tego ?ojca", a może lepiej ?prekursora", egzystencjalizmów jest dzisiaj nie do ogarnięcia. Kierkegaard inspirował swoimi dziełami pisarzy, poetów, filozofów, teologów, artystów, filmowców... Pełnym wydaniem dzieł dysponują Włosi, Francuzi, Niemcy i... Japończycy, a najważniej sze przekłady ukazały się także w anglojęzycznej strefie kulturowej. Aktualnie przygotowywane jest wydanie dzieł także w Hiszpanii i w Chinach. W Polsce nadal czekamy na tłumaczenie najważniejszego filozoficznego dzieła myśliciela Afsluttende uvidenskabelig Efterskrift til de philosophiske Smuler z 1846 roku, znanego w skrócie pod nazwą ...post scriptum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Niniejsza książka została napisana pod wpływem inspiracji, które były wynikiem twórczości wielu autorów, a w szczególności Ericha Fromma. Fromm bowiem, przybliżył gros aspektów związanych z alienacją człowieka w świecie sztucznie wykreowanych idoli, będących częścią kultury masowej napędzanej przez reklamę i marketing. Poza tym, w wielu publikacjach szczególnie prasowych reklamę i marketing traktuje się jako część składową kultury masowej. Uważam takie rozumowanie za błędne. Albowiem ujmuje to znaczenia tym dwóm dziedzinom, które stanowią kulturę masową. Dziś, w dobie Internetu, gdy informacje rozchodzą niemal błyskawicznie, można powiedzieć, że ją wręcz produkują. Istota temat tej książki jest tak bardzo ważna, jak ważna jest świadomość człowieka oraz wiedza i wiara, w to że dużo rzeczy nie jest dziełem przypadku. Są to bowiem jedynie sztuczne twory wykreowane przez ludzi, którzy znają sposoby, aby "zagospodarować" nam wolny czas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Terroryzm - Antyterroryzm - Konflikty ; 1)
Publikacja zawiera materiały z międzynarodowej konferencji naukowej "Terroryzm i konflikty zbrojne na przełomie XX i XXI wieku", 1 -2 czerwca 2005.
W Polsce badania nad terroryzmem prowadzone są w dużym rozproszeniu, choć trzeba przyznać, że ludzie nauki zajmujący się tą problematyką mają na swym koncie istotne osiągnięcia zarówno w sferze rozwiązań teoretycznych, jak i takich, które można wprowadzić w życie. Uzasadnione zatem byłoby podjęcie w szerszym stopniu współdziałania w tej dziedzinie środowisk naukowych ze stosownymi służbami zajmującymi się zwalczaniem terroryzmu. W niniejszym tomie zaprezentowano część referatów wygłoszonych podczas konferencji. Pierwsza grupa artykułów dotyczy teoretycznych aspektów terroryzmu. W drugiej grupie tekstów zanalizowano różne formy i typy działalności terrorystycznej: Irlandzką Armię Republikańską, Bractwo Muzułmańskie, terroryzm ekologiczny. Trzecia część poświęcona jest aktualnym zagrożeniom Polski związanym z atakami terrorystycznymi i ocenie systemu ich przeciwdziałania. Uzupełnieniem tomu jest tekst o kształceniu obronnym studentów realizowanym na Uniwersytecie Szczecińskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 323 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Samorząd terytorialny, we współczesnych demokratycznych społeczeństwach, stanowi istotne ogniwo systemu władzy publicznej. Jego ustrojowa pozycja jest wyrazem idei udziału obywateli i ich organizacji w rozwiązywaniu zadań publicznych. W tym przypadku chodzi głównie o rozwiązywanie problemów życia zbiorowego społeczności terytorialnych (lokalnych, regionalnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Procesy integracyjne w Europie po II wojnie światowej / Joanna Marszałek-Kawa. - Toruń : Adam Marszałek, 2002. - 144 s. : il. (w tym kolor.), mapa kolor. ; 21 cm.
Niniejsza książka dostarcza usystematyzowanej wiedzy o procesach integracyjnych. Zawartość merytoryczna opracowania przekonuje, że Autorka potrafi umiejętnie porządkować wiedzę z punktu widzenia ujęć syntezujących oraz analityczno-egzemplifikujących założenia teoretyczne. Wyważone proporcje w tym zakresie czynią prezentowany wykład interesującym nie tylko faktograficznie, ale też i interpretacyjnie, co jest istotnym argumentem zachęcającym do rozpoznawania idei i rzeczywistości tworzenia Unii Europejskiej. Wartość poznawcza pracy polega na wyraźnym określeniu, w czym zawierają się procesy integracji i dezintegracji życia społeczno-politycznego i gospodarczego, jakie są ich konsekwencje, jakie są skutki w krótkim i długim horyzoncie czasowym. Odnosząc integrację do ujęcia w czasie i przestrzeni w prezentacji genezy, Autorka podkreśla i przekonuje, jak ważna jest integracja w Europie po II wojnie światowej. Jej wyzwaniem i powołaniem jest ład pokojowy oraz harmonijny rozwój społeczno-ekonomiczny i polityczny kontynentu i świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja na podstawie recenzji wydawniczych
Niniejsza książka w zasadniczej swojej warstwie jest zbiorem artykułów współpracowników Pani Profesor Marii Mendel oraz studentów UG, słuchaczy prowadzonego przez nią podyplomowego studium w zakresie animacji środowiskowej. Stanowi także kontynuację Animacji współpracy środowiskowej [red. M. Mendel, Toruń 2002]. Podjęte przez poszczególnych autorów zagadnienia w istocie koncentrują swoja uwagę na trzech wzajemnie dopełniających się kwestiach: po pierwsze - teorii animacji oraz aktywizacji wychowawczej środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem roli w tym zakresie tzw. sił społecznych; po drugie - społeczno-wychowawczej, edukacyjnej oraz integracyjnej funkcji szkoły w środowisku wiejskim; po trzecie - pogłębionych oraz dojrzałych opisach animacyjnej pracy konkretnych äsiłö aktywizujących, ożywiających oraz przekształcających określone środowiska. W pracy tej - jak rzadko kiedy w tego typu zbiorowych opracowaniach - znakomicie udało się połączyć zarówno interdyscyplinarną wiedzę na temat czynników przeobrażeń społecznych, a zwłaszcza głębszych motywów ludzkiej aktywności, z żywymi przykładami środowisk wzorowych, dobrze prosperujących, zorganizowanych, wychowawczo wydolnych, a zatem również z przykładami postaw ludzi, którym się chce coś robić na rzecz rozwoju własnego środowiska oraz optymalizacji warunków życia. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Olubińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej